Blogarchief

donderdag 29 mei 2014

Week 21: Making a Mandala

Maak een mandala. Afgelopen 2 jaar heb ik een aantal Zendala's gemaakt (mandala gevuld met zentangle patroontjes) en vind dat heerlijk om te doen. Dus deze prompt sprak me direct aan. De Zendala's die ik heb gemaakt waren echter telkens templates die ik alleen maar copieerde en vervolgens ging invullen. Voor deze prompt wilde ik mijn mandala helemaal zelf tekenen. Dus papier en passer bij de hand en aan de slag om de ruwe opzet te maken. Vervolgens met mijn micron pen ingetekend. Vervolgens wilde ik mijn nieuwe derwent inktense potloden gebruiken, en heb de mandala ingekleurd met deze potloden. Wat gestoeid en gespeeld, hoe ik ze moet gebruiken. Alleen de mandala op wit papier vond ik een beetje saai, maar wist ook geen goede passende quote te bedenken, dus heb ik het weeknr en de prompt maar toegevoegd als lettering. Zie hier mijn resultaat.

Making a Mandala. Last 2 years I did a lot of Zendalas (Mandala filled with Zentangle patterns), and I love to do that. So this prompt came right in time. The Zendalas I made, I did from templates given by Erin, a CZT who did weekly a zendala dare. So for this prompt I decided not to use a ready made template, but draw one by myself. So I took my paper, my passer??(circle draw tool) and made the rough mandala. With my micron I filled the mandala with patterns and I wanted to try my new Inktense Derwent pencils. Wow they are really great to use, so nice colors. Just my mandala on white paper was a bit boring, so I wanted to do some lettering, but just had no inspiration for a fitting quote, so I just used the week number and the prompt to do my lettering. Here is my page.....

1 opmerking:

  1. I know I have seen this somewhere else and may have already commented, but I do love this. You are so good with the lettering and the coloring is so soft. I am working with Joanne's book also but not doing nearly as well as you! That is a really nice font.

    BeantwoordenVerwijderen